The Wedding Night Epidsode 6

Many couples await the wedding night with anticipation and excitement, as they are finally permitted to express their desire for one another and to consummate their relationship.  For some couples, however, the wedding night, and sometimes the weeks and months thereafter, can be a source of anxiety and distress, and represents an obligation they struggle to “perform successfully.”

How do couples negotiate the transition from abstinence to full sexual intercourse?  What happens when one partner is not ready or is hesitant, anxious or afraid? Is wedding night sex an Halachic obligation and if so, how can it be fully consensual?

In this episode of Intimate Judaism, Talli Rosenbaum and Rabbi Scott Kahn  discuss the reasons for wedding night stress, and the ways these issues should be addressed to enable couples to approach the wedding night  with communication and mutual consent.

Masechet Niddah 64b

מתני’ תינוקת שלא הגיע זמנה לראות וניסת ב”ש אומרים נותנין לה ארבע לילות וב”ה אומרים עד שתחיה המכה. הגיע זמנה לראות וניסת ב”ש אומרים נותנין לה לילה הראשון וב”ה אומרים עד מוצאי שבת ארבע לילות. ראתה ועודה בבית אביה ב”ש אומרים נותנין לה בעילת מצוה וב”ה אומרים כל הלילה כולה:

Masechet Niddah 65a

רב ושמואל דאמרי תרוייהו הלכה בועל בעילת מצוה ופורש מתיב רב חסדא מעשה ונתן לה רבי ד’ לילות מתוך י”ב חדש א”ל רבא הדורי אפירכא למה לי אותיב ממתני’ הוא סבר מעשה רב מ”מ לרב ושמואל קשיא אינהו דעבדו כרבותינו דתניא רבותינו חזרו ונמנו בועל בעילת מצוה ופורש אמר עולא כי הוו בה ר’ יוחנן ור”ל בתינוקת לא הוו מסקי מינה אלא כדמסיק תעלא מבי כרבא ומסיימי בה הכי בועל בעילת מצוה ופורש:

Masechet Kiddushin 2a

מתני’ האשה נקנית בשלוש דרכים וקונה את עצמה בשתי דרכים. נקנית בכסף בשטר ובביאה. בכסף ב”ש אומרים בדינר ובשווה דינר וב”ה אומרים בפרוטה ובשווה פרוטה. וכמה היא פרוטה? אחד משמונה באיסר האיטלקי. וקונה את עצמה בגט ובמיתת הבעל. היבמה נקנית בביאה וקונה את עצמה בחליצה ובמיתת היבם.

Shulchan Aruch Yoreh Deah 193:1

הכונס את הבתולה בועל בעילת מצוה וגומר ביאתו ופורש מיד. אפילו היא קטנה שלא הגיע זמנה לראות ולא ראתה ואפילו בדקה ולא מצאה דם טמאה שמא ראתה טיפת דם כחרדל וחיפהו שכבת זרע.

רמ”א –  ויש מקילין אם לא ראתה דם ונהגו להקל אם לא גמר ביאה רק הערה בה ולא ראתה דם, אבל אם בא עליה ביאה ממש צריך לפרוש ממנה אף על פי שלא ראתה דם. ובעל נפש יחוש לעצמו שלא לשחוק בתינוקות.

Shulchan Aruch Even HaEzer 63:1

מותר לבעול בתולה בשבת. הבועל את הבתולה, כיון שבעל בעילת מצוה פורש מיד אפלו היא קטנה שלא הגיע זמנה לראות ולא ראתה. ומיהו אותה בעילה גומר כדרכו באבר חי. ואפלו בדקה ולא מצאה דם טמאה שמא ראתה טיפת דם כחרדל וחיפהו שכבת זרע. וצריכה שתפסוק בטהרה ותבדוק כל שבעה. ולא תתחיל לבדוק עד יום חמישי לשימושה כשאר אשה ששימשה ואחר כך ראתה. ונוהג עימה כשאר נידה לעניין הרחקה אלא שנידה גמורה אסור לו לישן על מיטתה אפילו כשאינה במיטה והכלה מותר לו לישן באותו מיטה לאחר שעמדה מאצלו אפילו בסדין שהדם עליו.

Aruch HaShulchan Even HaEzer 63:10 (Behag)

כתב בה”ג ריש הלכות כתובות שלאחר ביאה ראשונה כשמצא בתולים יש לו לברך וזה לשונו: וכד מפיק ליה לסודרא מחייב לברוכי אי איכא כסא ואסא מברך עלויה בורא פרי הגפן ועצי בשמים והדר מברך ברוך אתה ה’ אלקינו מלך העולם אשר צג אגוז בגן עדן שושנת העמקים בל ימשול זר במעיין חתום על כן אילת אהבים שמרה בטהרה וחוק לא הפרה ברוך הבוחר בזרעו של אברהם עכ”ל… ויש אומרים שאין לברך ברכה זו שלא נמצאת בגמרא, ויש אומרים לברכה בלא שם ומלכות וגם בלא כוס. ואין נזהרין האידנא בברכה זו…

 

Thank you for joining us!

If you enjoyed this episode, please help us out and subscribe, rate & review the Intimate Judaism podcast on iTunes. This will help us reach out to many more people who can benefit from our show.

Skip to content